Raamattu on totta

Raamatun arvovaltaa vastaan hyökätään usein ja kovilla otteilla. Siitä koetetaan tehdä tavallista historian kirjaa tai muuten vain legendojen kokoelmaa. Jotkut uskovat joidenkin asioiden olevan totta ja joidenkin vain tarua. Sitten puhutaan, että kun kirja on ihmisten kirjoittama, onkohan asiat juuri niin.

Todistus sivulla olen raottanut sitä aluetta, jossa Herra on lähellä meitä, jos vain niin haluamme. Raamatun sanassa Herra on myös meitä lähellä, sillä se sana on elävä ja aivan erityinen.

Raamatussa Jumala puhuu ihmisille ja tekee eläväksi, jos niin haluamme. Jumala loi vapaan tahdon ihmiselle ja se tarkoittaa, että meillä on vapaus ottaa tai jättää. Jos otamme Raamatun sanan todesta, Herra on kanssamme ja ravitsee sanallaan meitä.

Minulle on sisälleni rakentunut täysi varmuus siitä, kuinka Herra on alkujaan inspiroinut Raamatun sanomat ihmisille, jotka ovat sen kirjoittaneet muistiin. Samoin kuin minun kirjoituksiani, on Herra valvonut Raamatun kirjoittajia Pyhän Hengen voimalla niin, että kirjoitukset ovat pysyneet alkuperäisen sanoman mukaisina. Uskon, että monet kirjoitukset ovat kadonneet kirjoittajan kädestä esimerkiksi vieressä valonlähteenä palavaan tuleen. Sitten Herra on muistuttanut kirjoittajaa, että kirjoitit sitä, mitä Minä en ollut sinulle puhunut.

Raamattu on jopa niin elävä, että voit lukea sieltä sitä, mitä sinne ei ole suoranaisesti kirjoitettu.

Minulle tuli eteeni 24.7.2013 aamupäivällä lukiessani Raamattua, sellainen jae, jota en ollut koskaan aikaisemmin lukenut. Olen lukenut Raamatun kannesta kanteen useita kertoja, mutta nyt edessäni oli aivan uusi jae. Luin silloin aamun aikana Johanneksen evankeliumia, lukuja 14, 15, 16 ja 17. Joidenkin näistä luvuista kohdalla silmäni ikään kuin takertui jakeeseen 16, joka oli aivan uusi, enkä ollut sitä aikaisemmin huomannut Raamatussani. Jae oli punaisella kirjoitettu niin kuin kaikki Jeesuksen puheet muuallakin. Luin jakeen kolmeen kertaan ja aina vain ihmetykseni lisääntyi kun koskaan en tällaista jaetta ollut aikaisemmin havainnut.

Uuden jakeen sisältö oli: Jotka uskovat Raamatun sanan olevan totta, heille Jeesus puhuu!

Minulla ei ollut muistiinpanovälineitä vieressäni juuri tällä lukuhetkellä ja kun kävin välillä toisessa huoneessa ja tulin takaisin, en löytänyt tätä uutta kirjoitusta Raamatustani. Kirjoitus oli tarkoitettu vain siihen hetkeen ilmoittamaan minulle Raamatun sisällön ilmoitussanoma, joka otetaan vastaan uskossa ja totuudessa. 

 

Sivun alkuun